PETŐFI NYOMÁBAN

2023. június 6-7-én a 10.D osztály egy kétnapos kiránduláson vett részt negyven fővel a PETŐFI 200 pályázat keretében.

Először SZLOVÁKIÁBA, LOSONCRA utaztunk, ahol a NÓGRÁDI MÚZEUM ÉS GALÉRIA Petőfi kiállításával kezdtük a programot. A kiállítás korunk technikai eszközeivel és látványával mutatta be Petőfi 1845-ös felföldi utazásának azon szeletét, amely elsősorban losonci tartózkodásával hozható összefüggésbe. Láthattuk többek között a költő utazóköpenyének és Szendrey Júlia ruhájának reprodukcióját, illetve megtudhattuk, hogy melyik két vers keletkezett a városban két losonci múzsa hatására: „A varróleány” és „P…..y Vilma kisasszonyhoz”. Városnézésünk során több magyar vonatkozású épületet, intézményt tekintettünk meg, és természetesen nem hagyhattuk ki a költő egykori losonci szállásának épületét, rajta a Petőfi emléktáblával. Mindezek után Losonc bevásárlóközpontjában töltöttük szabadidőnket, ahol nem egyszer az angol nyelvi tudásunkat kellett használnunk, majd a nap végén egy SALGÓTARJÁNI fogadóban töltöttük az éjszakát.

A második napon az első úticélunk a Nógrád vármegyei SZÉCSÉNYBEN található KUBINYI FERENC MÚZEUM volt, amelynek a lenyűgöző barokk stílusú FORGÁCH-LIPTHAY KASTÉLY ad otthont. A tárlatvezetés során elértünk a Petőfi kiállításhoz, amelynek központi szerepét egy „ekhós szekér” kapta, ez Petőfi alakjával szelfipontként is funkcionált. Rögtön népszerűvé vált ez a hely, több fotó is készült a „lánglelkű költővel”.

Kirándulásunk utolsó célállomása az ország legmagasabban fekvő kalandparkja, a GYÖNGYÖS-SÁSTÓ OXYGÉN ADRENALIN PARK volt. Az osztály számos adrenalint termelő élményelemből választhatott, ezek közül is a bobpálya és a függőhíd volt a legnépszerűbb a libegő mellett. A park a Mátra déli lejtőjén található, így már a környezet és panoráma is szemkápráztató volt.

A hazautunk sem volt unalmas, hiszen újra zápor-zivatar és napsütés fűszerezte utunkat, aminek eredményeként csodaszép égi jelenséget, dupla szivárványt is láthattunk. Végezetül este nyolc óra után érkeztünk haza Kisvárdára, mindenki épségben, feltöltődve kulturális, történelmi és közösségi élményekkel.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.