Barangolás Erdély kulturális, vallási és természeti kincsei között

Pályázati azonosító: HAT-KP-1-2022/1-001396-VAL-ELS/001

ERDÉLY 2023

A hetedikesek Határtalanul! pályázatának keretein belül keltek útra egy erdélyi tanulmányi kirándulásra a Szent László Katolikus Általános Iskola 7.a és 7.b osztályos tanulói.

1. nap: Kisvárda – Zilah Kolozsvár – Tordai sóbánya Nagyenyed – Torockó

Hetekkel az indulás előtt már kíváncsian nézegettük az interneten az időjárás előrejelzést. A természet nagyon megviccelt minket, mert húsvétkor hó födte tájra ébredtünk, a tervezett indulás pedig két nappal a feltámadás ünnepe után volt esedékes. Nemsokára azonban számunkra kedvezően alakult az idő, elolvadt a hó, ragyogó kirándulás elé nézhettünk. Az indulás napján kora reggel szüleink a megpakolt bőröndjeinkkel együtt kikísérték bennünket a buszhoz. Miután mindenki elfoglalta a helyét, megkezdtük utunkat a határ felé. A határátlépést követően megérkeztünk kirándulásunk első állomására, Zilahra, ahol megtekintettük Ady Endre szobrát.

Következő úti cél Kolozsvár központja volt, ahol megcsodáltuk Mátyás lovasszobrát és szülőházát. Mátyás király szülőháza Kolozsvár legrégebbi emeletes háza, amely gótikus stílusú műemlék.

Barangolásunk következő mérföldköve a Tordai Sóbánya volt. A mélységből származó kincs, egy varázslatos birodalomban lapul, amely jótékony hatással van a légutakra. A napunk egyik fénypontja volt, hogy felszállhattunk az óriáskerékre. Jókedvvel és vidáman néztük meg a magasból az alattunk és körülöttünk lévő természet adta kincseket.

Következő állomásunk minden gyerek kedvence, a Tordai-hasadék volt. Ez egy bámultba ejtő, robosztus természeti képződmény. Szinte látni lehetett a legendát a hasadék keletkezéséről. Együtt sétáltunk a csendesen csörgedező patak mentén az árnyékot adó fák lombjai alatt. A kis séta összekovácsolta csapatunkat. Sajnálkozva vettük tudomásul, hogy az idő szorít minket, ezért nagyon hamar vissza kellett fordulnunk.

Nagyenyedre már csak sietősen jutott időnk, hogy a több évszázados református oktatásról beszélgessünk, a neves Bethlen Gábor Kollégium előtt fotózkodjunk.

Estefelé megérkeztünk a torockói szállásunkra, ahol finom, meleg vacsorával vártak miket szállásadóink, Bitai Magda néni panziójában. Persze az is kiderült, hogy Nagyenyeden van Magda néniék lakhelye, s gyermekei is a neves Kollégium falai között szívták magukba a tudományt. Gyönyörű szálláshely, torockói hímzések, a bányászvároskában megörökített életképek a fotókon…

Nagyon fáradtak voltunk, azonban egy ilyen élménydús nap után mindenkinek nehezen jött álom a szemére. Megbeszéltük a napi élményeket, míg majd mindenki álomba szenderült, hogy frissen ébredhessen a következő reggelen.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.